mandag den 27. januar 2014

Marengsroser (opskrift med billeder)

Wilton Tyl 1M
Jeg har brugt pasteuriseret æggehvider fra Danæg og der er lidt mere i to bægere end dem fra Hedegaard. Derfor har jeg regnet lidt og tilpasset at opskriften passer til dem som har æggehvider fra Danæg. I den oprindelig opskrift er der brugt æggehvider fra Hedegaard. Klik her for at komme til den oprindelige opskrift.

Du skal bruge
2 bægre pasteuriseret æggehvider fra DanÆg (3 æggehvider)
1 tsk citronsaft
168 g blendet sukker (blendet rigtig godt til det er helt fint når du gnider det imellem dine fingre)
Farve (hvis man vil have sin kys i farver

Wilton tyl 1B
Fremgangsmåde:
Tag æggehviderne i god tid
Blend sukkeret.
Beklæd bageplade med bagepapir på, så det er klar, når marengsen skal sprøjtes ud på.
Pisk æggehviderne i en helt rent skål, hvor du starter langsomt op (lav hastighed)
Når æggehvider begynder at skumme tilsættes citronsaften.
Pisk til æggehviderne er stive.
Tilsæt sukker lidt af gangen, mens der piskes (du kan bruge en elpisker) til sukkeret er helt opløst.
Tilsæt evt farve hvis du ønsker farvet kys.
Kommes i en sprøjtepose (helst en stor) med ønsket tyl og sprøjtes på en bageplade beklædt med bagepapir.
Bages ved 80 grader (ikke varmluft) i ca. 1 time og 30 min.

Når de er færdig bagt slukker du ovnen og lader dem stå og tørre færdigt, det kan godt tage et par timer. Når de er helt afkølet, skal de i en lufttæt bøtte hvor de kan opbevares i hvert fald i 1 uge. 

Blendet Sukker
Ingredienser

Æggehvider skummer, tilsæt citronsaft

Æggehvider piske stive, hereter tilsættes sukkeret lidt adgangen

Marengs dej

Indfarvet

Sprøjtet ud på bagepapir som roser med Wilton 1M

Bagt og afkølet :-)
 Hvis det er første gang du skal lave marengs kager, så vil jeg anbefale at du læser lige opskriften her. Min opskrift er kun ændret mål. Da Annette har lavet en research og skrevet detaljeret om det, være det godt at man lige læste det. Jeg læste det 2-3 gang før jeg gik i gang og det blev succes. Klik her for at læse Annette’s opskrift.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar