søndag den 8. december 2013

Første hjemmelavede klejner

Så fik jeg lavet mine klejner... Det er første gang jeg laver klejner og det bliv rigtig godt. Eneste minus er at svinefedt stank. Jeg brugte opskriften fra kvalimad, men udskiftede revet citron med appelsin. Du kan finde opskriften her og der er også en video.
Jeg kogte klejnerne i enkelt pakke svinefedt.

En god ide er at koge klejner om dagen og med åbent vindue. Husk at lukke køkken døren, så hele huset ikke stinker... 

Næste gang jeg laver klejner, skal jeg afprøve palmin og se om lugten er mildere.

2 kommentarer:

  1. De ser godt nok lækre ud. :o)

    Kan kun anbefale dig at bruge Palmin (kokosfedt) til at koge klejnerne i, det bruger jeg selv. Det hverken lugter eller smager som svinefedt. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange Tak :-) det vil jeg så prøve.. regner med lave en halv potion inden jul, så man har lidt til at guffe i helligdagene ;-)

      Slet