søndag den 27. oktober 2013

Hindbærcupcakes med chokoladestykker og Cremecheesefrosting

Vi skulle igår besøge min veninde som har født en søn. Hendes første søn Alex og hun er meget vilde med cupcakes, så jeg tænkte at bage nogle cupcakes til hende som en gave.. Jeg lavede 12 små og 12 alm. cupcakes. Opskriften har jeg også lagt ud på bloggen her før, men nu vil jeg skrive det igen på denne indlæg samt opskrift på cremecheese frosting, så det er samlet i et indlæg. Jeg lave 12 mini og 12 alm cupcakes af 1xopskrift...

Cupcakes

Du skal bruge:
150g Sukker
125g Blødt smør
2 Æg
1 Vaniljestang/ 2 tsk. Vaniljesukker
200g Hvedemel
2 tsk. Bagepulver
1 dl Mælk
100-150g hindbær skåret i mindre stykker
75-100 g mørk chokolade (hakket)

Fremgangsmåde:
Jeg havde pakket cupcakes ind i silofan
  1. Pisk smør, sukker og vanilje godt sammen
  2. Tilsæt æg et ad gangen
  3. Bland mel og bagepulver sammen med æggemassen
  4. Rør mælken i, så dejen bliver en cremet masse 
  5. Vend forsigtigt hindbær og chokolade i dejen og undgå at mose dem for meget.
  6. Fyld dejen ca. ½ op
Bagetid: 25 min   Ovn: 180 grader


CremeCheese Frosting

Du skal bruge:
200 g flødeost naturel
150 g flormelis
125 g blødt Smør (helst Lurpak)
2 tsk vaniljesukker

Fremgangsmåde:
  1. Pisk smørret let og tilsæt flormelis.
  2. Pisk det i ca. 2-3 min sammen med vaniljesukker.
  3. Alex elsker mine mini-cupcakes
  4. Tilsæt flødeost og pisk let.
Jeg brugte tyl fra Wilton nr. 1B og drys er frysetørret hindbær.

Tips: Flødeost fra Aldi el. lidl har mildere smag og super gode til cremecheese frosting. Jeg brugte billige mørk chokolade. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar