mandag den 24. juni 2013

Drømmekage fra brovst - med chokobund ... Opskrift

Det skal du bruge:

250 g Hvedemel
250 g Sukker
50 g Smør
3 stk. Æg
2 dl Mælk
2 tsk. Bagepulver
1 tsk. Vanillesukker

Topping125 g Smør
½ dl Mælk
200 g Brun farin
100 g Kokosmel
 

Sådan gør du:

  1. Pisk æg og sukker over vandbad, til det skifter farve og er let og skummende.
  2. Smelt smørret i en kasserolle, tilsæt mælken, lad det blive lunt og hæld det i dejen.
  3. Bland mel, bagepulver og vanillesukker, og rør det i dejen. 
  4. Del dejen i to skåle, hvor du blander den ene skål dej med 2-3 tsk. kakao.
  5. Beklæd en bradepande med bagepapir og hæld kakaodejen i. Lad den fordele sig helt.
  6. Nu hældes Den lyse dejen over kakaodejen.
  7. Bag i 25 min. på nederste rille i en 200° C forvarmet ovn (varmluft 180° C).
  8. Lav Toppingen: Smelt smør, og tilsæt mælk og brun farin og kog op. Rør kokosmel i.
  9. Hæld blandingen over kagen, når den har bagt i ca. 25 min, og stil den tilbage i ovnen. 
  10. Bag  10 min. ved 200° C (varmluft 180° C).
Bagetid: Ca. 25 min. på nederste rille i en 200° C forvarmet ovn (varmluft 180° C).
4. Når der er ca. 15 min. tilbage af bagetiden, laves fyldet. Smelt smør, og tilsæt mælk og brun farin og kog op. Rør kokosmel i.
5. Hæld blandingen over kagen, når den har bagt i ca. 25 min, og stil den tilbage i ovnen.
Bagetid: Ca. 10 min. ved 200° C (varmluft 180° C).
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar