torsdag den 29. november 2012

Marcipansnegle

Jeg fandt dette opskrift, da jeg surfede for et par dage siden. I mandags fik vi pizza og jeg havde en 
½ pakke gær tilbage.. Der var marcipan i køleskabet, som også trængte til at blive brugt.. Derfor tænkte jeg at jeg kunne prøve marcipansnegler, som jeg fandt på kvalimad.dk ..
Det bliver meget lækkert og synes selv at jeg vil hellere have disse snegle end klassikeren.

Ca. 20 stk.

Dej
  • 300 g Mel
  • 100 g Smør
  • 25 g Gær
  • 25 g Sukker
  • 1 stk Æg
  • 1 dl Minimælk
  • ½ tsk stødt Kardemomme

Remonce:
  • 100 g Smør
  • 100 g Sukker
  • 100 g Marcipan
  • 1 spsk. Kanel

 Fremgangsmåde:
  1. Bland det tørre ingredienser i en stor skål.
  2. Smelt smørret, kom den kolde mælk i den smeltet smør, som vil køle den varme smeltet smør
  3. Smuldrer gærer i mælkeblandingen og rører det til gæret er helt opløst
  4. Hæld mælkeblanding i melet og rør i med en grydeske.
  5. Tilsæt ægget og ældt dejen.
  6. Lad det hæve i ca. 30 min 
  7. Lav remoncen imens. Riv/hak marcipanen og pisk med det bløde smør, sukker  og kanel.
  8. Dejen rulles ud og remoncen smørres
  9. Rulles sammen og skæres.
  10. Læg dem på bagepapir og lad dem hæve i ½-1 time
  11. Tryk dem flade med et stykke mellempapir/bagepapir.
  12. Bages i ca. 15-25 min i 200 grader alm. ovn
På kvalimad kan du også se billeder af fremgangsmåden i at rulle og smørre remoncen: Kvalimad - Kanalsnegle

Kvalimad har lagt en video på youtube, hvor du kan se dejen bliver lavet. Videon er her:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar