onsdag den 26. september 2012

Chokolade Cupcakes uden æg

Det kedelige vejr, fik bagelysten frem.. Da jeg ingen æg havde, så var det vel nok en opskrift uden æg. Fandt en opskrift på chokolade cupcakes uden æg. Jeg havde lidt frosting i fryseren (Det tager kun 10 min i lunken vand at tø op). 

Så fik jeg tryllet nogle dejlige cupcakes hurtigt:-) 

Du skal bruge:
25 g. kakaopulver
200 g. hvedemel
2 tsk. bagepulver
125 g. sukker

3 dl. minimælk
1/4 dl. appelsinsaft
1 dl. rapsolie

  1. Forvarm ovnen til 180 grader. 
  2. Læg 18 papirforme i metalmuffinform.
  3. Sigt kakao, mel og bagepulver ned i en stor skål og rør sukkeret i. 
  4. Tilsæt mælk og olie, og pisk det hele til en jævn dej. 
  5. Hæld forsigtigt dejen i papirformene og bag 15-20 min. 
  6. Afkøl 10 min. i bageformene, og vend kagerne ud på en rist, hvor de kan køle af.


Vaniljefrosting

250 g flormelis
80 g meget blødt smør (gerne Lurpak)
1/4 dl. minimælk
1 tsk. vanille sukker

Pisk flormelis, vanillesukker og det bløde smør sammen med en elpisker. 
Tilsæt mælk lidt af gangen ( brug ikke mere end der står, så bliver frostingen for tynd). Jo mere der piskes, jo lettere og luftigere bliver frostingen.


1 kommentar: