tirsdag den 20. marts 2012

Kokos Cupcakes

Påsken nærmere sig og i fredags fik jeg min pastafarve "Melongul", som skulle bruges. Jeg fik bagt nogle lækre kokos cupcakes og valgte en vaniljefrosting som topping på kagerne. Som prikken på i'et valgte jeg at sætte en Antonberg marcipanæg:-) 


Ca. 12 stk.


Du skal bruge:

185 g Mel
1 tsk. Bagepulver
57 g Plantemargarine (stue temp.)
220 g Sukker
1 (Str. M/L) Æg (stue temp.)
1 tsk. Vanilje essens
45 g. Kokos
165 g Minimælk

  1. Plantemargarine og sukker piskes til det er let og luftigt (ca. 3-5 min). 
  2. Æggene tilsættes.
  3. Mel, bagepulver og salt sigtes sammen i en skål.
  4. Vaniljen hældes i mælken.
  5. Tilsæt 1/2 af de tørre ingredienser og 1/2 af mælken til smør blandingen og pisk grundigt. Tilsæt resten af de tørre ingredienser og mælken og pisk det grundigt sammen. 
  6. Kokos vendes til sidst i dejen med en dejskraber.
  7. Kagerne bages i en forvarmet ovn 175 grader (ikke varmluft) i 15-20 min. Kig efter 15 min og tjek ved at stikke en tandstik i. 
Kagerne er rigtig lækre dagen efter. Da jeg smagte en samme dag, synes jeg ikke om smagen, men dagen efter var det mega lækre.

3 kommentarer:

  1. Hej Pia

    Jeg har valgt at give dig en blogaward, som du kan læse mere om her:
    http://momses-univers.blogspot.com/2012/03/3-blogawards.html

    Synes du fortjener et skulderklap, da det ser ud til, at du nu virkelig har fundet glæden ved at lave kager/cupcakes. :o)

    Ha' en fortsat rigtig dejlig dag.

    Knus Bettina/Momse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind Tak Bettina:-)

      Jeg har fået glæden tilbage efter at have mistet den en lille smule.. din blog er en af grunden til at jeg har fået lyst til at bage:-) Tak:-)

      Knus Pia

      Slet
    2. Du er altid så fantastisk sød, tak Pia. <3. Du har virkelig fortjent den. :o)

      Hvem ved, måske vi render på hinanden en skønne dag. Tror nemlig, at der kun er små 40 km mellem vores bopæle. ;o)

      Knus Bettina

      Slet