onsdag den 28. marts 2012

Appelsincupcakes med Appelsinfrosting

Igår fik jeg bagt nogle appelsin cupcakes, som jeg fik pyntet lidt. Fik prøvet Wilton tyl 123 og 1G. Du kan se billeder af cupcakes pyntet med 123 tyl her. Jeg lavede lidt forskelligt med tyl 1G.


Du skal bruge:
80 g smør
300 g sukker
250 g hvedemel
2 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
Fintrevet skal fra 1 appelsin
1 dl friskpresset appelsinsaft (ca. 2 appelsiner) Du skal resten af saften til frostingen
2 æg
2 dl mælk


  1. Smør, sukker, mel, bagepulver, vanillesukker og appelsinskal røres sammen i en skål.
  2. Æggene tilsættes og der piskes grundigt.
  3. Mælk og appelsinsaft hældes i, og der røres til dejen er fin og blød.
  4. Dejen hældes i muffinsforme og bages i en 175 grader varm ovn (ikke varmluft) i ca. 25 min. til de er gyldne.
  5. Lad dem afkøle på en rist.
Frostingen er en vaniljefrosting opskrift, hvor jeg har udskiftet mælken ud med appelsinsaft. (Brugte ca. 5 tsk. frisk presset saft til frostingen). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar