mandag den 4. juli 2011

Teboller

Jeg ved nu ikke hvorvidt teboller hører til kategorien kager, men jeg bagte nogle idag. Som altid blev det rigtig gode. Jeg tænkte hvorfor ikke dele denne opskrift med andre. Her er opskriften på det gode boller, som er meget nemme at lave. og det kan fryses ned, så er der altid lidt i fryseren til regnvejrs dag.

Du skal bruge:
50 g Gær
50 g Sukker
100 g smør/margarine
1 stort Æg
1 tsk. Salt
500 g Mel
2 ½ dl Mælk

  1. Gæren smuldres i sukker
  2. Æg tilsættes og røres i.
  3. Mælken lunes og smøren blødgøres i den lune mælk.
  4. Mælkeblanding røres i gær-sukker blandingen.
  5. Salt og mel tilsættes og æltes
  6. Hæver 20 min
  7. Formes til 25-30 boller og sættes på bageplade beklædt med bagepapir.
  8. Haver igen 20 min inden det bages ved 220 grader midt i ovnen i 10 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar