onsdag den 29. juni 2011

Fondantroser

Rød-farve fra 'TRS'

Disse roser er lavet af fondant. Den lyserødrose er den første rose, jeg prøvede med fondant (jeg har laver roser før, men det var af marcipan). Jeg brugte rødfarve, men kun en dråbe. Den røde farve er fra mærket 'TRS'.Jeg kom farven på fondanten, foldede sammen og rullede til en pølse. derved fik jeg lyserød farve med hvide striber. Det samme prøvede jeg med en rød pastafarve fra Wilton, hvilket gav en rigtig god rød farve. Jeg synes at den fra 'TRS' minder meget om den fra dr.Otker, hvor man ikke får den farve ved et par dråber, men en del. Den røde fra 'Wilton' er jeg helt vild med. Den er for det første ikke flydende, men gele agtig, så man nemt kan bruge en tandstik til at tilsætte farve. og så skal der ikke meget til før den bliver det farve som der er angivet. 

Rødfarve fra 'Wilton'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar